statistik gagasan pelayar

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Tuesday, February 20, 2007

Entri #3 - Kepulangan



terasa janggal menaip dalam blog sendiri setelah sekian lama membisu..


aku kurang pasti mengapa akhirnya tergerak jua hati untuk menghidupkan kembali apa yg tersisa dalam ruangan ini. Semestinya ramai yg bosan menunggu, menanti sesuatu; lantas berhijrah dan terus melupakan. sengaja sebenarnya aku berbuat begitu, walaupun aku sendiri kurang pasti sejauh mana kukuhnya tekadku. hibernasi? barangkali.. tiada idea? jauh sekali, namun jarang-jarang berakhir dalam penulisan. merajuk? hrmm.. ntahlah..

tapi berita semalam di dada akbar nasional benar-benar memukul benak jiwa. terasa bagai xpercaya apabila membaca kisah seorang ibu yg sanggup membunuh anak sendiri yg tidak berdosa. 2 orang anak sekaligus (link) kes ini merupakan yg ke-2 dalam tempoh seminggu dua, semacam menjadi berita hangat yang sensasi. kesian, simpati, sayu dan apa-apa lagi perasaan yg berawangan, bukan terhadap kanak2 yg menjadi mangsa, namun terhadap si ibu juga. mungkin amarahnya yg tak terbendung memungkinkan semua itu berlaku. ohh.. aku minta agar aku dijauhi cubaan yg sedemikian rupa.

Oh ya, buat pertama kalinya hawa dingin yg mengguliti minnesota buat sekian lamaakhirnya lesap entah ke mana. lantas hawa suam2 hari ini aku sambut dgn senyuman yg berbunga2. harap2 berterusan panas hendaknya. aku rindu benar pada summer (dan perancangan2 di masa summer yg dah tersusun siap!) tak sabar untuk menanti bunga2 untuk kembang...


Juga, harap2 aku tidak berjauhan dr blog ini lagi.


-mush-
2/20
(2 hari lagi..)

1 comment:

Anas said...

ape yang dapat aku katekan
ibu mana yang tak sayangkan anak